Ahad, 30 Oktober 2011

TAHNIAH BN ALOR GAJAH...!!!! JOM JADI THE TRANSFORMERS..!!!

AKHIRRRNNYYYYAAA...!!! Barisan Nasional@UMNO Bahagian Alor Gajah Melaka mempunyai bangunannya sendiri yang telah dirasmikan oleh DS Hishamudin pada 28 Oktober 2011 yang lalu...jadi aku nak ucapkan tahniah lar kepada kepimpinan UMNO Bah Alor Gajah kerana telah berjaya memenuhi impian seluruh ahli UMNO disana...walaupun aku rasa dah agak lambat korang ada bangunan sendiri, sedangkan UMNO Bahagian lain di Melaka telah lama berbuat demikian...tapi kira ok lar...baik lambat drpd takder langsung...

Suasananya... aku nampak cukup meriah...mood BN dan komponen  pun agak tinggi bagi memastikan kerusi kerusi dalam Parlimen Alor Gajah kekal di tangan BN...aku taknak cakap panjang tentang perkara ini kerana bagi aku  jangan dok CAKAP jerr..jangan dok BACA STATISTIK jer...tapi KENA KERJA KERAS dari sekarang..kalu dulu tempoh berkempen dalam PRU agak singkat, tapi sekarang kita bulelar anggap tempoh berkempen utk PRU13 telah bermula dari sekarang....pembangkang dah mula susun strategi turun padang dari rumah ke rumah dan aku harap BN pun susun strategi bagaimana nak menang PRU13 dari sekarang....bukan susun strategi bagaimana nak menang PEMILIHAN UMNO TAHUN DEPAN tauuuu...!!!! itu sendiri mau ingat arr.. 8-))



Aku agak tertarik dengan ucapan DS Hishamudin tentang Pelan Transformasi Kerajaan BN dibawah kepimpinan DS Najib sekarang...macam2 transformasi...Program Transformasi Kerajaan (PTK), Program Transformasi Ekonomi (PTE) dan Pelan Transformasi Politik (PTK)...ermmm...dah macam filem The Transformer plak aku rasa...


Apabila DS Najib mengambil alih teraju kepimpinan negara sebagai Perdana Menteri ke enam pada 3 April 2009, dia menetapkan sasaran untuk menyelesaikan isu ekonomi domestik dan melaksanakan transformasi politik...nampaknya DS Najib bersungguh2 dalam mengotakan janjinya...dan sedang melakukannya sekarang....jadi aku TABIK SPRING kat DS Najib..cuma aku rasa geram skit bila PAKATAN HAPRAK mendakwa semua yang DS Najib lakukan adalah merupakan ilham dari perjuangan PAKATAN HAPRAK ..!!! kata mereka BN sedang TERDESAK untuk meraih sokongan hingga sanggup melakukan apa saja utk menjadi popular...PAKATAN BODOH NAK MAMPOS ni mempertikaikan mengapa hanya setelah lebih 5 dekad memerintah, baru sekarang nak bertindak...mengapa..?? mengapa..?? Why..? Why..?
Apa yang aku dpt fikirkan kepada soalan bodoh  tu.., DS Najib tak bule nak bertindak kerana dia baru 2 thn lebih  menerajui kepimpinan BN dan Negara....bukannya lebih 50thn dulu...mana dia ada power nak buat keputusan2 begini...lain PM lain caranya...kalu Tun Mahathir dengan cara tegasnya...kalu Tun Abdullah pula dengan cara lembutnya (yg aku pun tak suka dia), DS Najib pula dengan cara tegas dan lembutnya...DS Najib mengambil keputusan bahawa sekaranglar masa yang sesuai untuk menghapuskan AKTA KESELAMATAN DALAM NEGERI (ISA).. .memang tepat tindakan itu dan sesuai dgn masa kerana kita sekarang kenalar ikut peredaran zaman, contohnya kalu 50thn dulu masa Si Anugay pergi berak kat bawah pokok mengkuang kat tepi sungai kg dia, orang akan kata itu perkara biasa jer...tapi cubalar sekarang Si Anugay pergi berak kat bawah pokok mengkuang.!!!.orang akan kata Gay Tua nie dah nak mampos agaknya..??? dah buang tebiat ker..?? itular contoh PEREDARAN ZAMAN paling simple aku dapat bagi tau penyokong Tegar Pakatan Haprak nie...kalu contoh yang complicated tak bule...nanti diaorang tak faham sebab diaorang ni dalam kategori BANGGANG...he3...
Tapi aku heran gak..bila DS Najib umum hapuskan ISA, PAKATAN HAPRAK mcm tak suka jer..??? mungkin sebab dah hilang satu modal dalam kempen ceramah yer..?? ermm...Nampak benar PAKATAN HAPRAK nie yang sebenarnya tak ikhlas...patutnya rasa suka dan ucap terima kasih kat BN... nie tidak, kata BN tak ikhlas plak dan membuat tuduhan pula bahawa DS Najib keseorangan tanpa sokongan dalam membuat keputusan keputusan ini..Untuk pengetahuan Pakatan Haprak sekelian...ahli2 UMNO dan komponen BN sentiasa menyokong segala apa jua langkah yang diambil oleh DS Najib...dan dia bukanlah keseorangan sebagaimana yang korang dakwa...
ADAAA PAHAMMM...!!!!

psst....PAKATAN HAPRAK nie kalu BN buat aper pun dia akan kata tak betul...sebenarnya mereka yang tak betul dan yang terdesak kerana melihat rakyat semakin selesa dgn kepimpinan DS NAJIB..
kepada warga BARISAN NASIONAL seluruh Malaysia (termasuk yang kat Alor Gajah tuh..!!..).Jom kita jadi AKTOR The Transformer...jangan hanya jadi PENONTON The Transformer okey..!!!

Rabu, 26 Oktober 2011

CERAMAH MAHFUZ TAK LAKU DI DURIAN TUNGGAL MELAKA..!!!

MAHFUZ OMAR ker nihh..!!! laaaaaa...!!!aku ingat KELING maner tadi....hehehe...Dengar cerita Dato Mampus ...oppsss sorry...Yg Bhg Dato Mahfuz Omar, Naib Presiden PAS telah mengadakan CERAMAH HARAM di Kg Pdg Kerbau di DUN Durian Tunggal pada 23 Oktober 2011 lalu...aku kata CERAMAH HARAM kerana mereka tak mohon pun permit untuk mengadakan ceramah ni...ikut suka mak bapak dia jer....macam orang takder undang2... memang mcm tu lar tebiat mereka nie..kalu polis halang, mereka akan kata UMNO yang suruh...hai...!!!.kalu mohon betul2 ikut prosidur kan senang, bukannya tak lulus...tapi mmg malas nak mohon kot...!!! kan diaorang ni semua memang malas, yang dia orang rajin cuma MENIPU jer... :)
 Asalnya ceramah ni nak diadakan di Kg Panchor tapi tak jadi sebab dihalau oleh orang kampung...keh3..!!! Mahfuz pulak kata ceramah tak jadi disana sebab Senator yang baru dilantik, Senator Baharudin Abu Bakar dari Kg Panchor telah menghalang ceramah tersebut dari diadakan di Kg Panchor...MENIPU lagik ko.!!! patutnya Si Mahfuz nie kena bersyukur ceramah tak jadi di Kg Panchor kerana orang kampung yang dekat ngan tempat ceramah dah pakat2 nak pasang bendera BARISAN NASIONAL sebanyak2nya disekeliling pagar rumah mereka...mereka nak kasi Mahfuz fening skit...hehehe..
Nak tau apa INTIPATI ceramah si Mampus (oppss sorry, salah lagik) si Mahfuz nie..??? Biasalar INTI DAN PATInya memang takder pun...kosonggggg..!!! yang ada cuma kata sana tak betul, sini tak betul, yang betul pun tak betul, kira dia sorang saja yang betullll...Si Mahfuz kata orang kampung jangan percaya kepada KHURAFAT POLITIK...iaitu mempercayai hanya Barisan Nasional sahaja yang bule mentadbir Negara dengan baik...perghhh!!! KHURAFAT POLITIK..??? kira pakai istilah agama skit lar yer?, nanti bila orang kg dengar akan rasa gerun skit...ermmm...apalah BODOH sangat ko nie...!!! orang kg kat DUN Durian Tunggal nie tak bule lar korang nak takut2kan ngan istilah2 mcm tu...orang kampung kat Durian Tunggal nie memang yakin dan percaya hanya Barisan Nasional saja lar yang bule mereka bergantung harap untuk meneruskan kesinambungan politik Melayu Islam dan kesejahteraan rakyat Malaysia nie...bukan mcm PAS yang jadi pencacai dan parti kasta paling rendah dalam Pakatan Pembangkang.
Ha...!! yang nie lagi sorang...Adly Zahari namanya...Pesuruhjaya PAS Negeri Melaka yang diwar2kan sebagai calon PAS di DUN Durian Tunggal...cakap memang pandai...berdentam dentum..!!! dan sekarang nie dah macam orang gila pusing satu DUN Durian Tunggal jumpa orang.Haii..??? kata BN nie bila dah nak PRU baru sibuk pergi sana sini jumpa pengundi, ko pun sama saja...kata dulang paku serpih.. Kata budak Adly,  baru baru nie dia pergi melawat satu keluarga India di sana dan teramat lar sedih melihat keluarga tersebut hidup dalam keadaan daif, tido atas tikar jer, anak2 pun tak kesekolah dan tak mendapat pembelaan dan bantuan yang sewajarnya dari BARISAN NASIONAL...erm...MENIPU jugak ko yer..!!! atau ko kena TIPU ngan India tu kot?
Untuk maklumat Encik Adly, kawan India kita nie menerima bantuan kewangan bulanan dari PEMBELA dan juga bantuan bulanan makanan...Ketua MIC kat sana sering membantu keluarga ini dan anaknya tidak dapat bersekolah kerana masalah dokumen kelahiran dan sekarang sedang diusahakan..Si India nie pun sebenarnya kaki arak dan malas nak bekerja dan selalu keluar masuk penjara...abis BN nak tolong mcmana lagi si Adly oiii.???.kalu si bapak nie tak ubah sikap pemabuk dan jenayah dia...dan memikirkan dengan penuh keinsafan untuk melihat keluarganya dan anaknya berjaya dalam kehidupan...dengan lain perkataan TIDAK ADA ORANG YANG BOLEH MERUBAH NASIB KELUARGA DIA MELAINKAN DIRI DIA SENDIRI...orang lain hanya bule memberi bantuan dan menunjukkan arah perubahan itu...ada betullllll...????

Hai...!!! aku nak berleter panjang2 pun dah naik malas lar....jadi korang fikir2 lar sendiri, aku dengar Si Adly ni juga diwar2kan akan menjadi Ketua Menteri Melaka kalu Pakatan Haprak memerintah, hai jangan jadi mcm Negeri Perak dulu lar masa pakatan haprak memerintah...topeng saja PAS tapi yang menggerakkannya DAP...alamat Melayu Melaka kena jual dengan DAP....!!!
OLEH ITU.....

INGATTT BANGSA MELAYU....!!!! JANGAN BIARKAN PERKARA ITU TERJADI...!!! AYUH KITA BERSATU MEMBENAMKAN PAKATAN HAPRAK YANG DITERAJUI OLEH DAP INI...!!!

pssttt...cari cari jugak wide angel Ceramah Mahfuz di Kg Pdg Kerbau tapi tak jumpa...sembunyi nampak..??? maklumlar ceramah hanya dihadiri kurang 80 orang...keh3...Mahfuz pun mcm takder mood ajer nak berceramah...tak sampai pun 1/2 jam dia bercakap.... :)



Jumaat, 21 Oktober 2011

NO POINT TOUCH POINT..!!!.BN BAKAL MENANG BESARRR..!!!

OSK RESEARCH meramalkan Barisan Nasional akan memperbaiki prestasi pada PRU 13 berikutan indikasi adanya peralihan sokongan kepada Barisan Nasional...berita sepenuhnya disini. 

Begitulah laporan dari portal pembangkang, The Malaysian Insider. AMACAM..??? korang nak percaya ker tidak laporan diaorang nie...??? Bagi aku mungkin tidak...bukan bule percaya sangat diaorang nie...MACAMANA NAK MENANG BESAR kalu penyakit lama masih lagi sebati dengan orang2 UMNO nie..SABOTAJ calon toksah cakaplar...tu biasa biasa jer...diberi M16(TOUCH POINT) banyak2 untuk berjuang menentang musuh, dia masih bermnat gunakan senapang patah......yang komponen pun buat perangai lama...MCA masih selesa menjadi parasit dan malas nak bekerja untuk BN...MIC ngan PPP asyik nak bergaduh jer kat parlimen aku ni sampai orang lain pening kepala nak buat kerja...abis mcmana nak menang besar nihhh...!!!

Tapi aku nengok yang kat 'atas2 ni' mungkin dah percaya sakan BN bule menang kot...?? tu yang diaorang juga 'raya sakan' dengan duit TOUCH POINT yang DS Najib salurkan tu...yerlar...barang tak der orang pantau...berdendang lar yer..???

SO...DS NAJIB...SILA PANTAU DUIT TOUCH POINT NI YER... !!! TAK SAMPAI KAT SASARAN ARRR....!!! YANG SAMPAI CUMA TEMPIAS AJER...

psst...baik suroh DS Najib pantau daripada SPRM pantau bro...!!!  :)

jangan marah ngan aku..!!!..korang anggap ni mcm ubat pahit utk sembuhkan penyakit kronik jer lar yer..!!!...so BUKTIKAN yang statement aku ni SALAH..!! KALU MAHU MENANG...BEKERJALAR MACAM ORANG YANG MAHU MENANG!!!

Isnin, 17 Oktober 2011

MARCUS SI PERAMAS TETEK..!!!


Perrggghhhh..!!!! BESAUNYAAA....!!! Ganas rupanya Si Marcus anak Lim Biawak nii....sampai tercabut dan tercampak kat jalan KOMTAR bra amoi tu dikerjakannya....sehinggakan Lim Biawak terpaksa bagi RM200,000-00 untuk menutup mulut keluarga si amoi dan Marcus Si Peramas Tetek terpaksa dipindahkan kesekolah lain. itulah yang sekarang sedang hangat diperkatakan dipasaran blogger dan anehnya Lim Biawak tak berani nak komen apa2..hmmm....RAMAS JANGAN TAK RAMAS...!!!
So kenkawan....Korang ada dengar perumpamaan seperti ini tak..??
BAPA BOREK ANAK RINTIK....Aaaaa,,,!!! jadi korang janganlar marah2 kat anak Lim ni...sebab dia cuma ikut perangai bapak dia masa kechik2 dulu agaknya...cuma kita tak tau coz bapak dia bukanlah public figure masa tuu.....keh keh keh..


Dengan lain perkataan PAKATAN HAPRAK ni kira  ada COMPLETE PAKEJ lar...pakej GILA SEKS ada...pakej PUTAR ALAM ada...pakej MENIPU pun ada...pakej MAKI HAMUN orang pun ada....semuanya  seiiring dan sejalan....
PRU pun dah semakin dekat ni....so korang fikirlar masak2 siapa yang korang nak PILIH..........INGAT BRO ...ini kira macam ONE WAY TRAFFIC bro....kalu dh tersalah pilih...susah nak gunakan gear gostannnn.....

psssttt.. ketika itu...menyesalpun tak guna....

Sabtu, 15 Oktober 2011

AIIYAAA...!!! APASAT LU TOLAK MAAA..!!!

Geli jugak ati aku bila si Anugay menolak cadangan menaikkan elaun Ahli Parlimen dalam BUDGET 2012 baru baru ini...Kata si Anugay, cadangan kenaikan elaun untuk ahli parlimen hanya memberi kepentingan besar kepada peruntukan elaun dan bukannya untuk menggaji kakitangan ...ermm...sukati mak bapak kau lar Anugay....!!! Aku tahu ramai gak Ahli Ahli Parlimen Pembangkang yang makan hati dan geram ngan statement mamat nih...dan aku tahu Si Anugay sebenarnya malu malu kucing nak terima elaun tu... tu sebab dia cakap namun dia tidak menghalang sekiranya ahli parlimen Pakatan Pembangkang menyokong cadangan berkenaan,

Yang aku rasa aku dapat fikirkan mengapa Si Anugay menolak cadangan ini adalah kerana :-
  • Si Anugay dah memang kaya semenjak dia masih berada dalam kerajaan dulu kerana mengamalkan songlap menyonglap dan kronisma...kalu penjilat tegar dia berani, cubalar minta dia declare harta dia...
  • Duit dari Yahudi yang dia terima pun dia tak habis makan, so setakat kenaikan elaun ni...erm ...tak dapat pun takpee...
  • Si Anugay segan nak terima, takut dikatakan MAKAN GAJI BUTA...maklumlar...diapun jarang balik ke parlimen dia dan berkhidmat kepada masyarakat disana...asyik sibuk maki hamun orang jer sampai terlupa nak jaga kawasan sendiri...
SEBENARNYA..Tugas tugas sebagai Ahli Parlimen ni memang berat bro...kalu Ahli Parlimen tersebut sentiasa turun padang menyelesaikan masalah rakyat....sana minta sumbangan, sini minta sumbangan...kalu tak diberi nanti rakyat kata kedekut...kemana mana bergerak keserata parlimen semua guna duit...dengan kos yang semakin menaik sekarang, aku rasa peruntukan dan elaun yang diterima memang agak kurang mencukupi....

Kepada Ahli Ahli Parlimen Pembangkang yang tak SEKAYA macan Si Anugay...bawaklar besabar yer...apa nak buat kalau dah berketuakan SETAN...cuma pentingkan DIRI SENDIRI sahaja...hehehehe...


psst...AHLI PARLIMEN aku pun sama gak....dua kali lima....PRU dah nak sampai...barular dia SAMPAI...ko siap kooo..!!!!

Rabu, 5 Oktober 2011

RENUNG RENUNGKANLAH..!!!


ASTAGFIRULLAH...!!! Sedang aku melayari internet...Aku termenung panjang melihat video nie dan beberapa video yang berkaitan mengenai statement Anugay dengan fahaman pluralismenya...Hai Si Anugay...tidakkah kamu memahami sebab sebenar yang tersirat disebalik kesungguhan mereka hendak menggunakan kalimah ALLAH...!!! Memang mungkin TIADA MASALAH kalau di labelkan Buku tersebut...bagaimana kalu didalam bentuk RISALAH yang sekarangpun telah dilambakkan di tepi tepi jalan dan di kompleks2 beli belah...Hai Si Anugay....tidakkah kamu memahami bahawa TARGET UTAMA mereka adalah generasi generasi muda Islam terutama orang2 Melayu...bukannya generasi generasi mcm Si Anugay nie...yang dah masuk kategori pra Alam Barzaq...Janganlar korang kata isu yang aku bawa ini adalah satu isu lapok kerana sampai sekarangpun KAFIR HARBI ni masih lagi bersungguh sungguh dalam hal ini sehingga berlakulah peristiwa kejayaan mereka MEMURTADKAN orang Islam baru baru ini.

Si Keling nie pun satu hal....nak sebut  pun tak betul....ada hati pulak tu nak diguna perkataan ALLAH...hai...dunia dunia...!!

Kepada peminat peminat setia Anugay...kau RENUNG RENUNGKANLAH dengan hati terbuka sekiranya perkara ini berjaya mereka laksanakan ....tatkala kita (termasuk Si Anugay)  sudah tiada lagi di mukabumi Allah ini...dan generasi muda sekarang ini pula mengambil alih tempat kita sebagaimana putaran biasa kehidupan....

Kepada Si Anugay sendiri...ko buatlah wasiat skit agar kubur kau tu dibina dalam bentuk KALIS AIR kerana aku yakin ramai yang dah pasang niat nak kencing atas kubur kau nanti...



ADAKAH ANUGAY BERSETUJU DENGAN LAMBAKAN RISALAH2 SEBEGINI DI SHOPPING2 KOMPLEKS...???

psst....Sedih campur hiba melihat perpecahan MELAYU...!!!