Isnin, 30 April 2012

SOLAT BERJEMAAH CARA MAZHAB ANWAR ALJUBORI...KALAU BERJEMAAH TAK PERLU ADA IMAM..!!!

TARIKH : 28 April 2012 SABTU
MASA     : Solat Zohor
TEMPAT : Perkarangan MASJID NEGARA.

  1. ADAKAH lebih AFDHAL & banyak PAHALA sekiranya sembahyang BERJEMAAH diluar kawasan MASJID berbanding dengan sembahyang berjemaah di DEWAN SOLAT Masjid..???.
  2. ADAKAH untuk sembahyang BERJEMAAH tak perlu ada IMAM kerana SEMUA orang adalah IMAM...???
  3. ADAKAH tak perlu MEMBUKA kasut ketika solat walaupun dibawah TAPAK KASUT berkemungkinan terdapat NAJIS yang kita TERPIJAK sepanjang kita memakai kasut tersebut bermula dari rumah hingga ke tempat kita hendak BERSOLAT ini...???
  4. ADAKAH dibolehkan menggunakan BANNER sebagai SEJADAH yang kita TAK TAHU pun samada betul2 BERSIH dari mula2 BANNER tersebut keluar dari MESIN PENCETAK CINA(cina kot..? ) hingga saat ianya digunakan sebagai SEJADAH...???
Ermmm.....ADOYAI...!!! aku pun tak tau apa nak kata lar bro..!!! Mungkin ini cara MAZHAB baru agaknya....!!! MAZHAB ANWAR ALJUBORI kot...??? Maklumlar jenama ANWAR ALJUBORI boleh dikategorikan sebagai BRANDING baru....!!! kira JENAMA "SEMUANYA BOLEH REMBAT"...!!!







Mungkin juga ANWAR ALJUBORI akan berkata :-

" WOIII...!!! kitorang tak sembahyang JEMAAH tapi kitorang sembahyang SENDIRI SENDIRI LAR...!!! tu sebab tak guna IMAM..!!! "

pssttt... dan aku plak akan berkata :-

"LANTAK KO LAR NUAR ...!!!! RAKYAT PUN DAH SEMAKIN MELUAT NENGOK PERANGAI KO YANG PELIK PELIK NIH...!!!! KHAKKK PTHUIIHHH "


13 ulasan:

  1. jangan buat tak nampak.. kakwan dan nurul pun sedang solat berjemaah jugak tue.. hehe..

    BalasPadam
  2. Buat jer, betul salah lain kira,asal dapat publisiti.

    BalasPadam
  3. boleh plak anwar tunduk,rukuk dan tahiyat mcm tak dak sakit apa pun..anak bini kat belakang berjemaah tu dah tutup aurat habis ke?lantak kamu lah anwar...

    BalasPadam
  4. sembahyang pakai kasut, tak bersama imam dan beralas banner tu sah ke tidak dalam rukun sembahyang.. kite ni sbelom nk berkata terutama ttg hukum2 Islam, kite rujuk dulu pada ulamak ato bijak pandai agama la..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Aku rasa dlm bab hukum yg nih budak sek rendah pun tahu...kalau dh ada di masjid mengapa x sembahyang dlm masjid? nak sembahyang kat perkarangan masjid plak? mmg boleh dipermudahkan tapi lihat pd situasi..dah DARURAT ker smpai dah xboleh bersembahyang dgn cara lebih bersih & teratur..??? atau dh terlebih nk kejar duniawi smpai bab sembahyang pun asalkan buat saja..?? atau nk menunjuk2 riak depan org ramai..??? WALLAHUALAM...!!!!

      Padam
    2. Lebiih baik dirujuk pakar atau mualim dalam bab ini....

      Padam
  5. Kita tunggu... punye tunggu imam ambabiga tak muncul-muncul. Last-last kitaorg sembahyang tanpa imam je la, tapi perbuatan sembahyang kita buat serentak...
    - saudara Nuarliwat

    BalasPadam
  6. kalau x paham ttg hukum2 ni baik DIAM, bile berkata nampak lak kebodohannya.. mengaji la supaya paham segala

    BalasPadam
  7. Eh, sembahyang satu saf je. Yang lain jadi tukang tengok. Siap ambik gambar lagi.... amboi riaknye....

    Keh keh keh keh

    BalasPadam
  8. Ramai betul peserta bersih yang datang... ade 10 orang je yg nampak. Bersolat dengan 'imam mahadi', tapi saf tak ikut susunan. Yang lain tu tengah berkelah kot.

    Kah kah kah kah kah

    BalasPadam
  9. Aku rasa dlm bab hukum yg nih budak sek rendah pun tahu...kalau dh ada di masjid mengapa x sembahyang dlm masjid? nak sembahyang kat perkarangan masjid plak? mmg boleh dipermudahkan tapi lihat pd situasi..dah DARURAT ker smpai dah xboleh bersembahyang dgn cara lebih bersih & teratur..??? atau dh terlebih nk kejar duniawi smpai bab sembahyang pun asalkan buat saja..?? atau nk menunjuk2 riak depan org ramai..??? WALLAHUALAM...!!!!

    BalasPadam
  10. semaye pakai kasut mahzab ape ni adduuiwaai memang sah pengikut akal burung unta tol la..

    BalasPadam
  11. Aku pun x tau sama ada nak gelak atau nak bersedih..
    yang pasti..
    memang malang Malaysia kalau dapat pemimpin macam ni..
    Mazhab Liberalisma... xixixixi

    BalasPadam