Rabu, 29 Februari 2012

BADROL AMIN KAKI KELENTONG...!!!!


 

Cubalar korang LIHAT dan DENGAR keterangan Si Mamat Badrol Amin dan peguamnya nie...hehehe...nampak benau KELENTONG dia...!!!! sekumpulan orang pukul dia dan takder nampak langsungpun tanda2 kena pukul..!!! kalu 2 orang pukul pun sekurang2nya dah ada ler jugak tanda lebam2 sikit sana sini...!!!..dan aku rasa kalu ANWAR yang kena pukul sampai sekumpulan  orang(mesti lar ramai kan? ) macam nie, sudah pasti dia akan terlantar dikatil hospital dengan bengkung lehernya dan buat muka macam nak mampos dah....!!!...
Aku rasa korangpun semua akan bersetuju kalau aku katakan PENAMPILAN SESEORANG ITU BELUM TENTU MENCERMINKAN PERWATAKAN SEBENARNYA...selagi kita bernama MANUSIA kita bukanlah SEMPURNA sepenuhnya...korangpun pernah dengar banyak kes orang yang nampak WARAK seperti pegawai syarak masjid dan sebagainya ditangkap kerana melakukan perkara2 yang dilarang dalam Islam...jadi tak usahlar kita nak HERAN kalau orang macam Si Badrul ini pun BERPERANGAI begitu...!!!


pssttt... Badrol bukan saja suka PUKUL bini dia tapi dia jugak suka 'PUKUL' bini orang rupanya...!!! dan peguamnya pun jenis BENGONG menimbulkan persoalan2 tahap BUDAK TADIKA...!!!    :)

Selasa, 28 Februari 2012

PRU 13 : SEMBOYAN TERAKHIR BANGSA MELAYU..???


OLEH DR NG SENG....

Kita semua kaum Cina di mana sahaja kita berada mestilah berbangga dengan bangsa kita; samada Cina Amerika, Cina Singapura, Cina Taiwan dan Cina Malaysia. Kita mestilah mengekalkan identiti kita. Di Malaysia, kita mesti memberitahu anak-anak kita dan mengajar mereka cara-cara PERJALANAN HALUS.

Setakat ini oleh kerana kedudukan kita, kita tiada pilihan untuk memilih kerajaan yang majoritinya dikuasai oleh orang Melayu. Tetapi kita sedar dibidang perniagaan dan perindustrian, orang Melayu tidak ada melainkan mengekalkan bangsa kita (Cina) sebagai unsur utama meninggikan ekonomi Malaysia dengan meletakkan keutamaan Bahasa Mandarin atau Kantonis di dalam akhbar tempatan sebagai syarat penerimaan atau syarat kelayakan perlu. Maka orang-orang Melayu tentunya terpinggir dari bidang pekerjaan tersebut.

Jadi kita mengambil kesempatan ini atas kedudukan kita dan meminta hak-hak politik. Orang-orang kita yang bergiat di bidang pelajaran hendaklah pastikan bahawa generasi yang akan datang tidak akan diajar segala pengorbanan orang Melayu, terutama sekali dalam pelajaran sejarah, Ilmu Alam dan lain-lain mata pelajaran, baikpun di sekolah rendah mahupun di sekolah menengah.

Kita mesti mengajar anak-anak dan anak orang Melayu supaya mempunyai pendirian bahawa kejayaan itu bergantung semata-mata atas kebolehan. Untuk tujuan ini kerajaan Singapura yang kita harus banggakan kerana telah berjaya memecah-belahkan orang-orang Melayu dengan cara membahagikan mereka kepada banyak puak seperti Banjar, Acheh, Bugis, Mandaling, Boyan dan lain-lain.

Dari kesannya jiwa Rancangan ini, orang Melayu yang dulunya merupakan 19% daripada penduduk Singapura, sekarang hanya tinggal 10% sahaja. Sekarang mereka tiada pilihan melainkan memuji kerajaan Singapura kerana memberi mereka satu kestabilan, keadilan dan harapan untuk masa depan iaitu mana-mana bentuk yang kerajaan suka dan fikirkan, pasti mereka terima, sebabnya orang Melayu di sanatiada mempunyai suara lagi dan mereka akan tetap menemui kegagalan.

Sebagai orang Cina tulin, saya juga berbangga dengan cara yang dilakukan oleh En. Lim Chong Eu di Pulau Pinanguntuk memecah-belahkan orang-orang Melayu di sana. Beliau telah berjaya mengambil tanah-tanah orang-orang Melayu dan memajukannya sebagai kawasan perumahan dan perindustrian. Oleh kerana harga rumah-rumah itu terlalu tinggi bagi orang Melayu, mereka tiada keupayaan langsung untuk memiliki rumah-rumah tersebut. Polisi ini tidak sahaja harus dilakukan di Pulau Pinang, tetapi juga di lain-lain tempat selain bandar-bandar besar seperti Ipoh, Kuala Lumpur, Seremban, Melaka, Johor Bahru dan Kuantan. Kita orang Cina harus mara ke Alor Setar, Kangar, KotaBharu dan Kuala Terengganu.

Tujuan kita ialah untuk menguasai segala kegiatan perdagangan yang berkaitan dengan bahan makanan, enjin, bank-bank serta pertanian. Alasan yang munasabah perlu dicari dan dikemukakan kepada kerajaan untuk menaikkan harga barang-barang keperluan harian. Inilah yang kita akan terus gunakan untuk mendapatkan kekuasaan politik di Malaysia. Oleh kerana kita telah kukuh di bidang Antarabangsa, kita mesti menganggap bahawa saluran penyebaran am yang ada pada kita. Setakat ini, dunia menganggap bahawa kerajaan Malaysia sekarang adalah anti Cina dan Pro-Melayu dan juga kita orang Cina ditindas. Orang Cina tersingkir dari kebanyakan peluang, itulah anggapan mereka. Juga bahawa kepakaran dan titik peluh kita telah tidak diberi dan mendapat ganjaran yang sepatutnya. Walau bagaimanapun, kebelakangan ini terdapat langkah-langkah yang diambil oleh elit-elit Melayu untuk mengubah gambaran ini dan menyuarakan apa yang sebenarnya berlaku.

Kita sebaliknya mematahkan langkah-langkah itu sebelum ianya berjaya dilaksanakan. Dalam bidang politik, orang-orang Cina haruslah bergembira dengan perpecahan demi perpecahan terlibat di kalangan orang-orang Melayu dengan keluarnya Pas dari Barisan Nasional, keluarnya ahli UMNO ke parti KeAdilan dan semakin perpecahan itu menguntungkan kita.
Saya sebagai orang Cina, sangatlah bergembira untuk memberitahu anda bahawa salah satu sebab penyingkiran itu adalah jarum dan tindak-tanduk teman-teman kita Gerakan dan MCA di dalam Barisan Nasional dan DAP dari luar. Sekarang tibalah masanya untuk kita menanam perasaan benci di kalangan orang-orang Melayu terhadap pemimpin mereka. Kalau kita bijak menjalankan operasi kita, kita akan berjaya mengasingkan Perdana Menteri sekarang ini yang terlalu jujur menjadi seorang Ahli politik. Kalau kita orang-orang Cina bersatu, kita berjaya memecah-belahkan Dato' Sri Dr. Mahathir Mohamed dengan Dato' Sri Anwar Ibrahim, kumpulan Abdullah Ahmad Badawi dengan Kumpulan Najib Tun Razak.

Apabila British meninggalkan Malaysia, pemerintahan adalah di tangan beberapa orang Melayu pilihan. Kita ketahui bahawa pemimpin-pemimpin Melayu ini kiranya disukai oleh orang Melayu sendiri. Pada keseluruhannya, mereka adalah orang-orang miskin tetapi bernafsu besar. Kita berkeupayaan memberikan apa yang mereka mahu. Kita akan terus mendapat apa yang kita kehendaki dari mereka. Kemudian sesudah kita memberi mereka secukupnya, kita akan mendedahkan mereka ini. Kita akan meminta mereka supaya dilucutkan daripada jawatan-jawatan mereka. Kita tidak akan rugi apa-apa dengan pemecahan itu, malah menguntungkan orang-orang Cina. Pekerjaan ini mesti dijalankan dengan licin, supaya intelek-intelek Melayu tidak akan menyedarinya.Setakat ini kawan-kawan kita di bidang perniagaan telah berjaya mengenepikan Dr Mahathir, Dr Abdul Rahman Yaakob dan semua pelampau-pelampau dalam UMNO termasuk juga sector kerajaan.

Kita orang-orang Cina harus bangga kerana orang-orang Melayu yang menerima rasuah ini telah diletakkan di badan-badan berkanun. Di UDA kita telah mendapat keuntungan yang banyak walaupun orang kita nombor dua di situ. Mereka yang tidak mempunyai pandangan yang kuat akan terus
sanggup menjual orang-orang dari bangsanya sendiri, kiranya mereka diberi apa yang mereka kehendaki dan kita pula hendaklah menggunakan kelemahan mereka ini untuk kepentingan diri kita.

Kita akan gagalkan mereka dengan Tentera Darat, Laut dan Udara. Kita akan terus gagalkan mereka dalam polis. Kita telah buktikan bahawa tanpa kita orang-orang Cina, mereka tidak akan mendapat apa-apa maklumat berkenaan dengan kegiatan Komunis. Kita juga perlu bekerjasama
dengan pergerakan di bawah tanah kerana tujuan kita adalah sama iaitu menguasai Malaysia.

Kepada kita, caranya tidak lain sama ada menerusi politik atau perjuangan bersenjata. Satu perkara lagi yang patut kita gunakan adalah kebencian yang ada pada orang-orang Melayu dengan Sultan-Sultan
mereka. Kita mesti menguatkan lagi kebencian ini supaya apabila orang-orang Melayu tidak mempunyai kepercayaan terhadap Sultan-Sultan mereka, mereka akan hilang suatu simbol perpaduan dan kita dengan mudah sahaja dapat membawa mereka kepada kemusnahan mereka sendiri.

Untuk membuktikan apa yang saya katakan, sebagai seorang Cina, kita tahu kerajaan Malaysia sekarang lemah. Kelemahan ini terbukti dengan kegagalan mengawal harga barang-barang keperluan. Kita boleh menurun mana-mana cukai dengan menurunnya harga buah oren menjelang Tahun
Baru Cina, tetapi kerajaan tidak berbuat demikian apabila tiba Hari Raya orang-orang Melayu kerana saya tidak pernah ingat harga buah Kurma diturunkan menjelang Hari Raya.

Pemimpin-pemimpin Melayu bertujuan untuk menolong orang-orang melayu dalam rancangan Malaysia ke-7. Kita orang-orang Cina harus menunjukkan sokongan kita terhadap rancangan ini kerana kita tahu mereka tidak akan mencapai matlamatnya. Di sebaliknya, apabila mereka hendak
memajukan rancangan Felda, kita orang-orang Cina akan mendapat keuntungan melalui pembinaan jalan, pembinaan bangunan, pembinaan rumah-rumah, parit, pemotongan pokok, penyediaan tanah dan lain-lain.

Segala bentuk pembangunan akan membawa keuntungan kepada orang-orang Cina, yang juga bermakna kejayaan serta kekayaan orang-orang Cina akan bertambah. Sekarang ini saya percaya, orang-orang Cina sudahpun memegang 60% daripada kekayaan negeri ini termasuklah tanah. Sebaliknya orang-orang Melayu hanya memegang 3% berbanding 4% kepunyaan asing.

Kita tidak boleh berpuas hati. Kita orang Cina hendaklah mendapatkan kekayaan orang-orang asing ini sebelum ianya jatuh ke tangan orang-orang Melayu. Taktik kita memberi saham kosong kepada orang-orang Melayu hendaklah disambung terus kepada orang-orang Melayu ini dan akan mengenepikan orang-orang Melayu lain daripada memasuki bidang kewangan terutamanya sebagai akauntan.

Di bidang pelajaran kita mesti mewujudkan Universiti Merdeka secepat mungkin. Kita mesti terus menghantar beribu-ribu anak-anak kita ke Hong Kong, Taiwan , Amerika atau di mana-mana di dunia ini. Apabila mereka pulang kita akan memasukkan mereka di sektor-sektor Swasta yang mengandungi 80% daripada peluang pekerjaan. Oleh kerana keadaan ini, kerajaan sekarang ini yang pro-Melayu tidak akan berjaya menguasai keadaan pasaran. Petani-petani yang terdiri dari 75% orang-orang
Melayu terus tidak bertanah. Nelayan akan tetap miskin oleh kerana pegawai-pegawai kerajaan mereka sendiri sudah tidak boleh dipercayai lagi.

Orang Cina harus menolong untuk memusnahkan segelintir pegawai-pegawai Melayu yang dedikasi dengan membawa mereka ke golongan kita. Kita dengan demikian diharapkan akan membuat mereka gagal dalam tujuan asal mereka. Ini kita pastikan lakukan dengan usaha bersama
antara sektor swasta atau kerajaan.

Beberapa di kalangan Cina mungkin bertanya sama ada boleh atau tidak mengambil alih negara ini dengan pasukan tentera. Saya menjawab, mereka hanya general-general bodoh.

Lihatlah sahaja kelulusan mereka dan pengalaman mereka dan lihat pula apa yang berlaku di Indonesia. Di Indonesia mereka semua boleh dibeli. Jadi, setelah kita memegang kuasa politik, kita boleh ketepikan pasukan tentera ini.

Kita orang-orang Cina mempunyai kebolehan untuk bermuka manis dan dipercayai oleh orang-orang Melayu dan kita harus memainkan peranan kita dengan baik. Kita akan terus bermanis muka dengan berkawan bersama mereka kerana waktu ini kita belum boleh menunjukkan niat dan
belang kita yang sebenar.

Contoh yang paling konkrit kita mengalami kekalahan teruk dalam atasan dan saya tahu apa yang ada di dalam otak mereka dan apa yang difikirkan. Pada keseluruhannya,
pemimpin-pemimpin sekarang sedang takut menemui pengundi mereka.

 
Kita mesti mengumpulkan tenaga dan usaha mematahkan mereka dengan cara perlahan-lahan. Pada masa yang sama juga kita mesti perkuatkan dan mengapi-apikan risauan kesangsian orang-orang Melayu terhadap pemimpin-pemimpin mereka. Ini kerana terlalu jelas ketidakstabilan
dan kemiskinan masyarakatnya. Akhirnya diharapkan mereka ini tidak akan berminat untuk mengundi dan membiarkan takdir yang menentukannya.

Kita akan membuat penentuan ke atas mereka dan masa depan mereka kerana orang-orang Cina akan menjadi pemimpin-pemimpin mereka itu.

Oleh Dr. Ng. Seng

 Ermmm... rupa2nya sudah lama orang CINA LAKNAKTULLAH ini buat KERJA yer...!!! walaupun 'penafian'  telah dibuat oleh seorang CINA di sini, aku rasa itulah sebenarnya yang sedang mereka laksanakan secara HALUS sekarang..
 Nampaknya, PILIHANRAYA UMUM KE 13 mungkin merupakan SEMBOYAN TERAKHIR bagi menentukan SURVIVAL orang MELAYU dibumi tanah tumpah darah mereka sendiri.
FIKIR FIKIRKANLAH wahai bangsaku....!!!! Kalau bersama BARISAN NASIONAL, kita orang MELAYU masih duduk dibarisan HADAPAN...tetapi percayalah...kalu korang memilih PAKATAN HAPRAK....satu hari nanti bila ANWAR dah mampos (itupun kalu betul dia MELAYU)...kita orang MELAYU terpaksa duduk dibarisan BELAKANG....kerana orang CINA akan MENGUSAI PKR dan akan menjadi PRESIDEN parti itu sementara sahabat kita PASpispus seperti sekarang...akan terpaksa TUNDUK2 ANGGUK2 sahaja...

KETIKA ITU BARULAH KITA SEDAR....BAHAWA NASI SEBENARNYA TELAH MENJADI BUBUR....!!!!!


pssttt... korang HAYATILAR karektor2 KARTUN diatas....kalu salah PERHITUNGAN...mungkin 20 tahun akan datang...ianya tak jadi KARTUN lagik kerana mungkin ianya akan menjadi 'lakunan sebenar' generasi anak cucu cicit MELAYU akan datang....SUBHANALLAH...!!!!

Isnin, 20 Februari 2012

Sabtu, 18 Februari 2012

MAJLIS HI TEA PAS DISAMBUT HAMBAR OLEH PENGUNDI DUN DURIAN TUNGGAL...!!!!

ALHAMDULLILLAH...!!!! PENGUNDI DUN Durian Tunggal, Melaka masih lagi menaruh KEYAKINAN PENUH kepada BARISAN NASIONAL...!!!
Itu apa yang dapat aku simpulkan apabila aku melihat sendiri jumlah kehadiran Majlis Hi Tea bersama Presiden PAS TG Hadi petang tadi...Aku bule anggap ini majlis SYOK SENDIRI sahaja...kehkehkeh..!!! Yang banyak  memenuhkan ruang hanya ahli ahli PASpispus berdasarkan jumlah 'kopiah' yang dipakai.
 Kalu orang kampung, kebanyakannya akan datang tanpa pakai kopiah...almaklumlar...ini bukan majlis kenduri tahlil ker atau majlis melawat jenazah...dan lebih lebih lagi aku BULE KENAL mana orang kampung dan mana orang luar..aku bagi 10% ke 15% jer orang DUN Durian Tunggal...itupun orang2 PASpispus. Kaum Cina serta India pula bulelar aku kira menggunakan 'kesemua jari tangan aku'...

Isu yang dimainkan adalah isu nasional macam isu FELDA, isu NFC, isu LYNAS... yang rakyat sudahpun diberi penerangan sejelas jelasnya menerusi media arus perdana dan juga blogger2 pro BN...jadi tak payahlar aku nak jawab kat sini...buat menyemak kepala aku jer...!!!

Kalu isu dalam DUN, tiada apa yang dapat diaorang SPIN kerana BARISAN NASIONAL DUN DURIAN TUNGGAL memang sentiasa bekerja BERKHIDMAT untuk RAKYAT....!!!



.. ..kalu setakat nak 'umpan' orang datang dengan 'mee goreng' sajer...kat kedai mamak lagik melambak bro...!!! korang tau plak nak makan sedap2 yer..??? tapi aku nengok muka korang nih macam tension jer...sedey kot..?

pssttt....Aku tak nampak sorangpun pemuda2 UMNO DUN Durian Tunggal...mungkin diaorang masih 'BERKEMPEN' di GADEK kot...?? ermmm alahai...!!! BAGUSLAR korang tak datang...!!!

MACAM NIH CARA ANWAR SAMBUT RAYA...!!!

Awal malam 5 November 2011 bersamaan dengan 9 Zulhijjah masyarakat Islam di Malaysia sudah mula bertakbir memuji Allah sebagai menyambut hari besar AidilAdha. Tetapi tidak kepada pemimpin ini,yang masih lagi berjoget demi untuk survival politik songsang beliau. - sumber ikrarpemuda

PENGISYTIHARAN HARI RAYA AIDILADHA 2011


ANWAR 'MENYAMBUT' MALAM RAYA AIDILADHA DENGAN PENUH GUMBIRA SAMBIL MENARI2 MACAM BERUK...DAN BUKANNYA BERTAKBIR...!!!

pssttt......ANWAR ANWAR..!!! APA YANG KAU BUAT TUH SEEEEETANNN...!!!!
 ini kes 'sudah terang lagi bersuluh'..nengok betul2 memang waktu malam nih.!!!..ketika kat masjid semua umat Islam sedang BERTAKBIR...!!! Si Pandikutty ANWAR pula sedang berjoget....!!!
.jadi para PENCACAI PAKATAN HAPRAK tak payah lar nak cakap aper2...NENGOK...PIKIR....!!!

khaakkk...!!! ptuiiihhhh...!!!!!

Jumaat, 17 Februari 2012

DS NAJIB : APA KO TUNGGU LAGIK..???

Aku rasa lagi lama DS Najib ambil masa BERTEKA TEKI untuk umumkan PEMBUBARAN parlimen bagi mengadakan PRU13...lagi ianya memberi ADVANTAGE pulak kat PAKATAN HAPRAK nie... kira diaorang nie macam dapat TAMBAHAN MASA BONUS untuk BERKEMPEN. CALON PAKATAN HAPRAK dikebanyakan tempat telah DIKETAHUI oleh pengundi kawasan berkenaan secara TAK RASMI....maka CALON CALON ini telah lama MENDEKATI pengundi secara AGGRESIF dan PERSONAL TOUCH...dan lagi LAMA masa diberi...lagi DEKAT mereka dengan PENGUNDI...
CALON BN bagaimana..??? sudah mendekati pengundi ker..???
Ermmm...aku amat bersetuju dengan blogger Tenggara & Southeast seperti laporannya di sini. UMUMKAN saja siapa CALON BN...!!!  paling kurangpun bagi peringkat DUN agar calon calon BN nie sudah bule bergerak dan menyusun STRATEGI dalam MENDEKATI & MEMENANGI hati PENGUNDI. Aku juga yakin....dengan mengumumkan CALON BN juga, akan dapat meningkatkan SEMANGAT JENTERA BN untuk MENGGEMPUR lawan....!!!
Kalu sudah DIBUBARKAN parlimen baru nak DIPERKENALKAN CALON BN...lepas itu CALON BN barular TERKIAL KIAL hendak MENDEKATI pengundi dalam masa yang begitu  TERHAD iaitu tempoh berkempen..Eerm alahai...!!! macam nak JERAT diri sendiri jer nie aku rasa.....Itu belum ambil kira kalu CALON tersebut tidak diterima oleh PENGUNDI...lagilar berat kalu nak BERKEMPEN lebih2 lagi dalam masa yang TERHAD itu. Maklumlar tidak semua WININGABLE CANDIDATE itu benar2 WININGABLE CANDIDATE...!!!! lebih2 lagi kalu si PEMBERI MAKLUMAT telah DI KAWTIM oleh Si WININGABLE CANDIDATE tuh..!!! nampak 'laporan' kat atas...CANTIK jer...tapi kat bawah...macam SIOT...
Zaman dah BERUBAH...jadi STRATEGI dan PENDEKATAN juga kena berubah...!!! Pengundi lebih melihat kepada CALON daripada melihat kepada PARTI...kerana calon itular yang akan mereka TEMUI setiap hari untuk MENGADU hal...bukannya PARTI...itu persepsi pengundi ZAMAN ini..

Jadi apa tunggu lagik DS NAJIB..??? TAKUT ada OPERASI CHAH KETING..??? Kalu ada ko BLACKLISTKAN saja..!!!.abis PRU13 siap lar orang2 yang buat OPERASI CHAH KETING ini kita 'KERJAKAN' ramai2...


psstt...nampaknya dah makin GALAK pulak PAKATAN HAPRAK  datang BERKEMPEN kat parlimen aku nih....!!!  MENGIRAP DARAH AKU DIBUATNYAAA...!!!!

Rabu, 15 Februari 2012

SYARAT MUDAH MENJADI AHLI PKR TELAH MENARIK MINAT RAMAI ORANG ..!!!



psstt...sudah tentulah ramai yang berminat tuh adalah golongan GAY...!!! UNDI TU BROOO...!!! Halal atau Haram ANUGAY kata kira kemudian....dah duduk PUTRAJAYA nanti baru dia fikirkan..!!!
keh keh keh..!!!sajer jer nak SAKITKAN HATI diaorang...!!! 8-)

Isnin, 13 Februari 2012

HABISLAH BN...ANWAR DAPAT SAMBUTAN HANGAT DI PARLIMEN ALOR GAJAH..!!!

Korang nengoklar sendiri gambar2 serta paparan video dibawah...Ketibaan ANUGAY telah disambut dengan penuh 'MERIAH' sekali oleh orang2 Kg Gadek di Parlimen Alor Gajah Melaka yang MAJORITINYA adalah ahli UMNO@BARISAN NASIONAL.....macam suasana Pilihanraya Kechil pulak gamaknya....!!! Yang kelakarnya, Orang Gadek tunggu ANUGAY kat 'pintu depan' iaitu jalan utama masuk ke Kg Gadek...tapi diaorang lupa yang ANUGAY suka 'pintu belakang'....jadi, tiba2 saja GAY TUA nie dah ada di lokasi program kerana rupa2nya dia ikut jalan belakang Kg Gadek...
Ermmm....Kehadiran ANUGAY telah disambut dengan kibaran bendera2 BARISAN NASIONAL serta lagu UMNO dan lagu2 PATRIOTIK yang MENGGEGARKAN suasana....KAH KAH KAH...!!! naik FENING ANUGAY dibuatnya...!!!
TAHNIAH aku ucapkan kepada orang2 Kg Gadek...aku tahu kampung korang kira kampung contoh dengan pelbagai anugerah yang korang raih terutama ANUGERAH DESA CEMERLANG (ADC) dan pernah juga sampai ke peringkat KEBANGSAAN...semuanya adalah kerana HASIL USAHA dan PERMUAFAKATAN diantara seluruh WARGA Gadek...sudah semestinya korang akan MARAH sekiranya kehidupan masyarakat korang yang AMAN DAMAI dan saling BERMUAFAKAT ini ingin diganggu oleh SITUA SEWEL ini....lebih2 lagi yang meramaikan program PARTI KENCING RAKYAT (PKR) inipun hanya ORANG LUAR Kg Gadek sajer....memang patut kena HALAU keluar...!!!
.Hendak membina sesebuah KEJAYAAN tu bukannya senang bro...ambil masa bertahun2...tapi kalu nak MEMUSNAHKANNYA memang senang...satu hari sajer dah boleh lingkup...!!!
Al Maklumlar...kalu Si ANUGAY ini BERUCAP macam orang JUAL OBAT....SALAM dia saja yang BETUL...yang lain semua AUTA sajer...fitnah sana, fitnah sini, janji sana janji sini...tu jer yang dia larat buat...
sesekali kena jugak FIGHT FIRE WITH FIRE...!!!!










PAPARAN VIDEO


psstt... TAHNIAH...!!! kesian gak aku nengok ANWAR MENCICIT lari sampai termasuk TELOQ dia...terpaksalar dia mintak CHINADOLL keluarkan balik TELOQ dia...kehkehkeh..!!!!

Ahad, 12 Februari 2012

RAMAI YB DAH MULA AKTIFKAN FB UNTUK "MINTA DICALONKAN SEMULA"...???

Sekarang nie bila bukak sajer facebook (fb) kadang2 berjela jela YB punya cerita... FENOMINA ini bukan sajer berlaku di tempat aku tapi macam sudah MERASUK keseluruh negara....kalu ada program, masa tu jugalar gambar2 akan diupload untuk tontonan UMUM...kira UP TO DATE lar bro....!!! ...dan mereka tersangatlar PRIHATIN dengan masalah RAKYAT...!! ....sampai aku rasa kisah nak MASUK TANDAS pun kalu bule  nak di UPDATE STATUS...kui kui kui...!!!
KENAPA PERKARA INI BERLAKU YER...???? KENAPA SEKARANG...??? KENAPA TAK DARI DULU LAGI...???
Ermmm...Aku pun MALAS nak ulas panjang2..nanti orang kata aku DENGKI plak....tapi SENDIRI MAU INGAT ARR...Rakyat MENILAI apa yang mereka buat selama ini.
Kerja WAKIL RAKYAT nie bukannya kerja BERMUSIM...bila dah nak PRU baru TERHEGEH HEGEH untuk mengambil tahu hal RAKYAT..masa DAH UJUNG2 baru nak tunjuk PRIHATIN...
Kalu KERJAYA aku kerja MAKAN GAJI, boss aku cuma SORANG jer...tapi KERJAYA sebagai YB nie boss dia beribu ribu orang (bergantung kepada baper banyak pengundi dalam DUN dia)...jadi sudahkah YB YB sekelian memberi perkhidmatan kepada semua BOS BOS YB..???
Berbalik semula bab facebook nie, aku tahu juga yang update status tu cuma PA YB sajer...kadang2 YB pun tak tahu guna komputer, inikan pula facebook...
macam contoh dibawah...PA yang tulis salah....tak pasal pasal YB yang kena...!!
.....dan yang tukang BODEK pun ramai jugak..!!!! tak pasal2 diaorang sudah 'bergaduh'...!!!


psstt..Aku cakap banyakpun tak guna, tembak pun tak kena.... tapi IKHLAS aku TEGUR untuk KEBAIKAN sahaja...tak lebih dari itu....

Sabtu, 11 Februari 2012

TRAGEDI KUNG FU CHICKEN (KFC)...CINA MEH BACA INI SEJARAH...!!!

Sekarang nie sedang heboh satu Malaysia isu Pekerja KFC Balun Cina...jadi aku nak kaum CINA terutama dari DAPig buat ulangkaji semula matapelajaran SEJARAH bagaimana PERISTIWA 13 MEI 1969 tercetus supaya korang jaga sikit sikap RACIS KETERLALUAN korang agar peristiwa 13 Mei ini tidak BERULANG...yang sudah semestinya tidak menguntungkan sesiapa...kalu korang jenis PEMALAS nak BACA....korang tonton jer videoklip kat bawah...

KRONOLOGI PERISTIWA 13 MEI 1969

Peristiwa ini berlaku berikutan pengumuman keputusan Pilihanraya Umum pada 10 Mei 1969.
Dr. Tan Chee Khoon dari parti Gerakan telah MENANG BESAR di kawasan Batu, Selangor. Beliau minta kebenaran polis untuk BERARAK meraikan kemenangan parti tersebut di S’gor yang menyaksikan 50:50 di S’gor. Perarakan tersebut menyebabkan kesesakan jalan raya di sekitar KL. Perarakan hingga ke Jln Campbell dan Jln Hale dan menuju ke Kg Baru. Sedangkan di Kg Baru, diduduki lebih 30,000 orang Melayu , berasa TERANCAM dengan kemenangan pihak pembangkang. Di sini letaknya rumah Menteri Besar Selangor ketika itu, Dato’ Harun Idris.
Dikatakan kaum Cina yang menang telah BERARAK dengan mengikat PENYAPU kepada kenderaan mereka sebagai LAMBANG KEMENANGAN mereka menyapu bersih kerusi sambil melaungkan slogan. Ada pula pendapat yang mengatakan penyapu tersebut sebagai lambang mereka akan menyapu (’MENYINGKIRKAN’) orang Melayu ke laut atau ke kampung-kampung. Dalam masyarakat Melayu, penyapu mempunyai maksud yang NEGATIF. Ada yang MENCACI dan MELUDAH dari atas lori ke arah orang Melayu di tepi jalan.
Perarakan kematian Cina
Di Jinjang, Kepong, KEMATIAN seorang Cina akibat SAKIT TUA diarak sepanjang jalan dgn kebenaran polis. Namun perarakan kematian BERTUKAR menjadi perarakan kemenangan PILIHANRAYA dengan MENGHINA Melayu.
Pada hari Selasa 13 Mei, Yeoh Tech Chye selaku Presiden Gerakan memohon maaf di atas ketelanjuran ahlinya melakukan KEBIADAPAN semasa perarakan. Yeoh menang besar di kawasan Bukit Bintang, KL. Tapi permohonan MAAF sudah TERLAMBAT.



Rumah Menteri Besar Selangor
Orang MELAYU telah mengadakan PERARAKAN BALAS pada pagi 13 Mei 1969 yang mengakibatkan terjadinya peristiwa ini. Hal ini adalah kerana perasaan emosi yang tinggi dan kurangnya kawalan dari ke2 pihak. Perarakan ini tidak dirancang.
Orang Melayu berkumpul di rumah Menteri Besar Selangor di Jalan Raja Muda Abdul Aziz di Kampung Baru, KL. Dato’ Harun Idris selaku Menteri Besar Selangor ketika itu CUBA mententeramkan keadaan. Rupa-rupanya, mereka yang berkumpul telah membawa SENJATA pedang dan parang pajang dan hanya menunggu ISYARAT lampu hijau dari Dato’ Harun Idris untuk MENGAMUK.
Ketika berkumpul, cerita-cerita tentang KEBIADAPAN orang CINA TERSEBAR dan MELUAP LUAP. Jam 3 petang datang berita kejadian PEMBUNUHAN orang Melayu di Setapak, hanya dua km dari rumah Menteri Besar Selangor.
4.00 petang 2 penunggang motosikal CINA yang melalui Jalan Kampung Baru telah DIPANCUNG. Sebuah van membawa rokok dibakar dan pemandunya DIBUNUH. Pemuda-pemuda Cina yang dikatakan dari (Parti Komunis Malaya) PKM dan kongsi-kongsi gelap telah BERTINDAK BALAS. Mereka MEMBUNUH orang-orang Melayu di sekitar KL. Rupa-rupanya orang Cina dan pemuda Cina ini LENGKAP dengan pelbagai SENJATA besi, tombak dan lembing berparang di hujung seperti dalam filem lama Cina.
RUSUHAN besar terjadi. Perintah DARURAT dikeluarkan, semua orang tidak dibenarkan keluar dari rumah. Pasukan polis berkawal di sekitar KL. Tentera dari Rejimen Renjer lebih awal dikerahkan menjaga keselamatan sekitar KL.
Rejimen Renjer
Anggota FRU semasa rusuhan 13 Mei berlaku. Pasukan FRU dikeluarkan dari Kampung Baru dan askar dari Rejimen Renjer ambil alih. MALANGNYA pasukan ini terdiri dari orangorang Melayu, Iban, Cina, India, Sikh, Gurkha dan lain-lain turut MENEMBAK orang MELAYU dan ini menyebabkan KEMARAHAN orang Melayu semakin MELUAP LUAP. Menurut laporan, KETUA pasukan Rejimen Renjer dikatakan berbangsa CINA.
Pemuda-pemuda Melayu yang mempertahankan Kampung Baru dan yang lainlain MENGAMUK merasakan diri mereka TERKEPUNG antara orang Cina dengan askar Rejimen Renjer. Beberapa das turut ditujukan ke ARAH rumah Menteri Besar Selangor.
Askar Melayu
Akhirnya Rejimen Renjer dikeluarkan dan DIGANTIKAN dengan Askar Melayu. Beberapa bangunan rumah kedai di sekitar Kampung Baru, Jalan Tuanku Abdul Rahman masih terus terbakar. Pentadbiran diambil-alih oleh Askar Melayu. Malangnya beberapa askar Askar Melayu turut masuk ke kedai-kedai emas Cina dan mengambil harta benda di sana. Ada yang berkata askar tersebut berpakaian preman.
Ramai orang Cina DIBUNUH dan dicampakkan ke dalam lombong bijih timah. Konon ada rakaman televisyen, beberapa pemuda Cina ditangkap, dibariskan di tepi lombong dan dibunuh. Bagaimanapun, sehingga sekarang, tiada bukti yang sahih mengenai rakaman ini.
Panggung Odeon
Pemuda-pemuda Cina dari kongsi-kongsi gelap telah BERTINDAK mengepung Panggung Odeon, di Jalan Tuanku Abdul Rahman, KL. Beberapa iklan disiarkan dalam bahasa Cina di skrin pawagam menyuruh penonton dari kalangan Cina KELUAR dari panggung. Penonton MELAYU di panggung tersebut ramai yang MATI. Ini termasuklah 2 orang Askar Melayu yang tinggal di Sungai Ramal, Kajang.
Seorang polis bernama Rahim yang tinggal di KL yang turut menonton wayang di Odeon terkena TETAKAN di kepala dan berpura-pura mati. Beliau masih hidup hingga sekarang. Akibat daripada tindakan sebegini, orang-orang MELAYU mulai BERTINDAK BALAS, dan dikatakan kepala orang Cina yang DIBUNUH diletakkan di atas pagar .
Abdul Rafai Alias bersama rakan-rakannya dari Semenyih yang datang ke KL turut terperangkap dan terkejut dengan rusuhan kaum yang tidak disangka-sangka pada 13 Mei itu. Beliau turut melangkah-langkah mayat mereka yang telah terbunuh di atas jalan.
Khabar angin mengatakan TENTERA SABIL (baca; TS) dari Sungai Manik hendak datang ke Kampung Baru tetapi tersekat. Begitu juga dengan Tentera Selempang Merah dari Muar dan Batu Pahat tersekat dan disekat oleh polis di Balai Polis Kajang dan Cheras.
Ada 4 kiai di sekitar Kampung Baru mengedarkan air jampi dan tangkal penebat, iaitu ilmu kebal. Sesiapa yang memakainya menjadi kebal dan boleh terbang (baca; kesahihan cerita ini masih belum dapat dipastikan). Apa yang pasti, Askar Melayu juga telah menyelamatkan orang Melayu di Kampung Baru ketika itu. Mungin juga ramai yang pernah mendengar kisah PARANG TERBANG yang terbang dan MEMENGGAL kepala orang Cina.
Namun rusuhan kaum tidak terjadi di Kelantan, Terengganu dan Pahang. Di Perak, Kedah, Pulau Pinang serta Perlis tidak ada sebarang pergaduhan. Negeri Johor dan Negeri Sembilan juga tidak terjadi apa-apa. Cuma ada sedikit di Melaka. Di Betong ada tembakan oleh PKM.
Ada yang menyifatkan bahawa pergaduhan ini sebenarnya adalah pergaduhan “POLITIK” dan bukanya perkauman. Kerana sebelum itu masyarakat melayu dan cina boleh hidup dalam keadaan yang HARMONI. Seperti dinyatakan pergaduhan x berlaku di negeri melayu kelantan, pahang dan kedah. Jika ia merupakan isu perkauman, pastinya hari ini tiada lagi orang cina di negeri-negeri tersebut kerana habis di bunuh oleh orang melayu.
Angka korban
Polis dan tentera sedang mengawal Panggung Odeon yang menjadi sasaran rusuhan. Angka rasmi menunjukkan 196 mati, 439 cedera, 39 hilang dan 9,143 ditahan. 211 kenderaan musnah. Tapi ramai telah menganggar ramai lagi dibunuh. Sebuah thesis PhD. daripada Universiti California, Berkeley menganggar seramai 2,000 orang HILANG NYAWA dalam peristiwa 13 Mei.
Di mana Tunku
Ketika itu (13 Mei 1969), Tunku Abdul Rahman baru pulang dari Alor Star meraikan kemenangan beliau di sana.
6.45 petang Encik Mansor selaku Ketua Polis Trafik KL memaklumkan kejadian pembunuhan kepada Tunku Abdul Rahman. Darurat diisytiharkan pada jam 7.00 malam 13 Mei 1969.
Mageran (Majlis Gerakan Negara) 
Negara diisytiharkan darurat pada malam 16 Mei 1969 di seluruh negara dan Mageran dibentuk di bawah pentadbiran Tun Abdul Razak. Parlimen dibubarkan.
Peristiwa 13 Mei 1969 menyebabkan Tunku Abdul Rahman DIPERSALAHKAN oleh orang Melayu dan Malaysia secara keseluruhannya. Berikutan itu Tunku MELETAK jawatan pada tahun 1970.
Keadaan akhirnya DAPAT DIKAWAL dan beberapa keputusan telah diambil bagi mencari JALAN PENYELESAIAN termasuklah penubuhan beberapa badan seperti Majlis Perundingan Negara, Dasar Ekonomi Baru dan Rukun Negara telah diciptakan.
Ternyata langkah Tunku Abdul Rahman MENYINGKIR Singapura dari Malaysia TIDAK menyelesaikan masalah perkauman. Peristiwa 13 Mei 1969 merupakan KEMUNCAK kemarahan lama orang Melayu kerana mereka miskin di tanah air mereka sendiri.
Tahun 1969 PILIHANRAYA diadakan semula dan memberi KEMENANGAN 2/3 semula kepada kerajaan yang memerintah. BARISAN NASIONAL dibentuk dan beberapa AHLI POLITIK yang dianggap BERBAHAYA telah DITAHAN melalui AKTA KESELAMATAN DALAM NEGERI (ISA)




Jelas... orang CINA lar yang telah MEMULAKAN DAHULU 'API' RUSUHAN 13 mei 1969... BAWAK PENYAPU...???? perghhh...!!! dahsyat...!!!! so MORAL OF THE STORY :-

orang2 POLITIK macam PAKATAN HAPRAK terutama DAPig janganlar terlalu sangat 'bermain' dengan isu PERKAUMAN dalam MISI 'dengan apa cara sekalipun' utk ke Putrajaya...kerana tahap KESABARAN orang MELAYU nie pun ADA HADNYA...

kalu kaum2 lain buat BAIK dengan orang MELAYU...orang MELAYU akan TERSANGAT LAR baik ngan mereka..tapi kalu kaum2 lain buat TAIK dengan orang MELAYU....orang MELAYU akan TERSANGAT LAR BRUTAL ngan mereka... so nak pilih yang mana hahhh...????

psstt....nampaknya SINOPSIS awal peristiwa ini telah dan sedang berlaku...!!! APA KORANG NAK SANGAT KER PERISTIWA 13 MEI nie...????

Jumaat, 10 Februari 2012

DAP KATA MELAYU BABI...???

Hanya kerana ayam goreng, terjadi pergaduhan di antara seorang pelanggan berbangsa Cina dengan beberapa pekerja restoran makanan segera Kentucky Fried Chicken (KFC) di cawangan rangkaian makanan segera itu di I-City, Shah Alam.
Menurut individu yang memuat naik rakaman insiden tersebut, TheAMOTimes, pelanggan berbangsa Cina itu tidak dapat menahan sabar apabila terpaksa menunggu selama satu jam untuk mendapatkan ayam goreng KFC di restoran berkenaan.
“Bila sampai gilirannya, sudah tidak ada lagi ayam goreng (yang sedia untuk pelanggan) untuknya. Ia mencetuskan pergaduhan tersebut,” kata TheAMOTimes.
Seterusnya, pelanggan itu naik berang dan memaki hamun para pekerja serta pihak pengurusan restoran berkenaan sehingga menjengkelkan ramai pelanggan yang melihat perlakuan melampau lelaki Cina itu.
Menurut saksi yang turut berada di tempat kejadian Tempewarrior yang meninggalkan komennya di youtube itu berkata rakaman video tersebut seolah-olah di salahertikan oleh pemuat naiknya dan menegaskan bahawa pelanggan Cina itulah yang memulakan api pergaduhan tersebut.
“Video ini sangat mengelirukan…saya berada di sana…pelanggan Cina itu kata ‘cibai punya Melayu’, jadi bagaimana? Tak boleh dihentam? Apakah pelanggan itu berhak untuk memaki hamun dengan membabitkan kaum lain?,” ujarnya menjelaskan perkara sebenar.
Kenyataan Tempewarrior juga dikuatkan dengan seorang lagi saksi, cynerji, yang menyatakan bahawa pelanggan itu mencaci pekerja KFC itu dengan kata-kata ‘Melayu babi’ sehingga menyebabkannya dipukul.
“Pelanggan yang gagal membeli ayam goreng itu (kerana sudah habis) menengking kuat pada lelaki Melayu di kaunter tersebut dan menyebabkan mereka keluar dari situ untuk memukulnya. Saya sendiri berada di situ. Jangan salahkan KFC, salahkan pelanggan yang tidak berpelajaran tersebut,” katanya.
Bagaimanapun, pelanggan tersebut dalam kenyataannya bersama ADUN DAP Segambut, Lim Lip Eng, hari ini menafikan dirinya bertindak melampau sehingga mencetus insiden yang mampu mencetus isu perkauman di ibu negara itu.
Dalam penafiannya, dia menyatakan tidak melakukan sebarang provokasi atau perkataan-perkataan yang bersifat diskriminasi perkauman terhadap para pekerja KFC di I-City itu.
Dalam perkembangan terkini, sebuah restoran KFC di Seksyen 13, Shah Alam dikatakan terbakar hari ini dan ada pihak yang cuba mengaitkan insiden tersebut dengan peristiwa yang tercetus di I-City itu.
- sumber dari mynewshub


 



Memang MENDIDIH darah aku nengok video nih..!!!! kalu takder PROVOKASI MELAMPAU takkan budak2 Melayu nie nak pukul CINA laknat tu..Oleh kerana Cina laknat ni dah mintak tolong kat ADUN DAP...sahlar bahawa dia adalah CINA DAP.
PKR dan PAS kenalah tolong Cina DAP nih...takut nanti DAP BERDEHEM ... PAS tolong Cina kafir  tapi tak tolong Melayu Islam..??? Aku tahu PAS & PKR  mesti akan SPIN cerita punya...korang nengok lar nanti....paling kurang dia akan kata itu BUDAK2 UMNO...atau budak2 tu tak ISLAM 'sepenuhnya' macam PAS...kepada budak2 Melayu nie....korang jumpalah NGO MELAYU ISLAM untuk pandangan dan nasihat....CINA laknat ni dah pasang lawyer nampaknya....


psstt....APAKAH BANGSA MELAYU MASIH TIDAK BOLEH BERFIKIR LAGI UNTUK BERSATU...??? tepuk dada tanya akal...hmmm... tak bule pakai punya PRESS CONFERENCE ....nampak benau pembohong macam dialar yang SUCI BAGAI DEBU...

Khamis, 9 Februari 2012

NAJIB GERAKKAN JENTERA 'UNDERGROUND' BN...!!!

Majlis Penyampaian Bayaran Khas Kepada Bekas Kakitangan KEMAS telah diadakan pada malam tadi 8hb Februari 2012 RABU di Dewan PWTC dalam suasana yang begitu meriah sekali...SUKANYA pakchik2 makchik2 bekas anggota KEMAS kerana menerima DURIAN RUNTUH RM3,000-00 seorang sebagaimana yang telah diumumkan oleh DS Najib semasa pembentangan BAJET 2012 lalu...dan bertambah tambah SUKA lagi apabila DS Najib mengumumkan peruntukan sebanyak RM 2juta bagi menubuhkan Yayasan Persatuan Bekas Anggota KEMAS. Lapuran selanjutnya di sini.....
Ermm..kira oklar tuh...!!! kalu nak dibandingkan dengan khidmat bakti veteren2 KEMAS ini memanglar tidak TERNILAI...!!! terutama kepada kerajaan BARISAN NASIONAL.... sekurang2nya ada juga PEMBELAAN kerajaan didalam membantu hari hari SENJA mereka......
Dalam majlis ini juga mereka menanam TEKAD untuk membantu BN didalam PRU 13 nanti...tak sangka juga aku, SENJATA yang digunakan sekarang, rupa2nya telah digunakan berpuluh tahun yang lalu....kira macam SENJATA ANTIK lar....tapi bolehlar dianggap masih RELEVEN dan BERKESAN dalam zaman PERANG CYBER ini....
Jadi kepada PAKATAN HAPRAK...AWAS KORANG...!!! DS Najib telah 'menekan butang' satu lagi JENTERA BN....SENJATA ANTIK dari  'PAHLAWAN ANTIK' (jgn marah yer) yang penuh BERPENGALAMAN didalam sepak terajang pilihanraya bakal MENGGEMPUR korang....!!!




pssttt......WOI ANUGAY...!!!! ini bukan sebarang 'underground' tau...kira 'meresap' dalam punya...!!!  KAU   ADAAAA...????

Selasa, 7 Februari 2012

JANGAN MARAH BILA ANUGAY SOKONG ISRAEL...!!!!

Nampaknya orang INDONESIA juga sudah SEMAKIN mengenali PUTAR BELIT Si ANUGAY...Dalam satu lapuran dari akhbar internet Indonesia, Hery Sucipto, Director Pusat Kajian Timur Tengah & Dunia Islam (PKTTDI) Universitas Muhammadiyah Jakarta (UMJ) menyatakan bahawa kenyataan ANUGAY adalah sangat "CEROBOH & BERLEBIHAN"..Dalam pada DUNIA ISLAM mendukung perjuangan Bangsa Palestin melepaskan diri dari PENJAJAHAN Israel...ANUGAY pula MENYOKONG apa jua TINDAKAN bagi memastikan KESELAMATAN Israel terjamin.


 Betul lar KATA ORANG...ANUGAY & ISRAEL adalah dari SPESIS yang sama....
Israel menyatakan keselamatannya TERANCAM tetapi Israel lah yang sebenarnya MENGANCAM keselamatan orang lain (Palestin) dengan membunuh  dan menindas mereka dibumi tanah tumpah darah mereka sendiri.
ANUGAY pula mengatakan dia sentiasa DIFITNAH dan keselamatannya juga sentiasa TERANCAM padahal Si ANUGAY lah yang sering MENFITNAH orang lain dan MENGANCAM keselamatan negara dengan memburuk2kan Malaysia di luar...
...jadi tak perlular kita marah bila ANUGAY SOKONG ISRAEL kerana kedua2nya adalah dari SPESIS yang sama rupanya....



.psstt....aku cuma agak TERTARIK dengan komenter pembaca dalam lapuran akhbar internet Indonesia ini seperti paparan diatas...ada sesiapa boleh JAWAB soalan PRIA INDONESIA..ADA CERITA MENGENAI DSAI tuh...???



Ahad, 5 Februari 2012

PENJELASAN ISU NFC DI UMNO BAHAGIAN ALOR GAJAH...SUDAH JELASKAH ANDA..???

Malam tadi (4 Feb 2012) jam 9.30 mlm sempatlar jugak aku pergi dengar PENJELASAN isu National Feedlot Corporation (NFC) dari Pengurusan NFC sendiri, iaitu Izran Dato Salleh mengenai isu isu yang telah DIMAINKAN oleh PAKATAN HAPRAK mengenai NFC. Kepada AKAR UMBI UMNO Bahagian Alor Gajah yang telah MENDENGAR penjelasan tersebut....Apakah anda telah mendapat JAWAPANNYA untuk diterangkan kepada PARA PENGUNDI dalam Parlimen Alor Gajah..??? Ermm...aku masih FENING lagi dan bagi JAWAPAN aku.

SHARIZAT PERLU MELETAK JAWATAN....!!!!

Kalau dari segi TEKNIKAL memanglar Si Izran nie bule GORENG 'kaw kaw' punya dan bagi aku memang KEWUJUDAN NFC bule membantu golongan BUMIPUTRA didalam INDUSTRI ini yang  mempunyai POTENSI yang begitu LUAS. Kata Izran NFC MEMINJAM DUIT daripada KERAJAAN untuk melaksanakan projek dan membantu MENCAPAI hasrat Kerajaan  bagi mengatasi dan mengurangkan kebergantungan kerajaan MENGIMPORT daging dari luar negara. PINJAM bermakna KENA BAYAR BALIK...!!! Isu KONDO pula katanya adalah merupakan satu bentuk PELABURAN SEMENTARA bagi mendapatkan sedikit keuntungan kepada syarikat. Itu semua aku bule setuju lar kerana ianya DIBENARKAN dalam polisi syarikat dan semuanya ada dalam bentuk DOKUMENTASI yang LENGKAP walaupun diaorang nie MEMANG LEMBAB didalam memberi RESPON dan COUNTER semula perkara2 tersebut semasa awal2 isu ini dimainkan oleh PAKATAN HAPRAK.
Tapi satu perkara yang GAGAL dijawab adalah isu KRONISMA & NEPOTISMA didalam perkara ini...jadi baiklah aku terangkan sedikit apa itu KRONISMA & NEPOTISMA supaya korang sikit2 ada pahamlarrr....!!!
KRONISMA & NEPOTISMA BERMAKSUD PERLANTIKAN DAN PEMBERIAN SESUATU YANG BERHARGA (MILIK AWAM) KEPADA KELUARGA ATAU RAKAN RAKAN SENDIRI TANPA MENGIRA KELAYAKAN.
OK FINE...!!! Syarizat tiada kuasa didalam MELULUSKAN permohonan tersebut....tetapi aku yakin sedikit sebanyak PENGARUHNYA juga ada memainkan PERANAN PENTING didalam KELULUSAN pinjaman ini....kalu korang cakap macamana pun PARA PENGUNDI tetap akan MELIHAT bayangan Syarizat didalam isu ini...mereka tetap akan mengatakan bahawa ini adalah KRONISMA & NEPOTISMA...!!!
So, HAKIKATNYA kawan kawan sekelian...!!!! ,Pemimpin datang dan pergi tetapi PERJUANGAN murni UMNO haruslah  diteruskan...Perjuangan UMNO tidak sama dengan PAKATAN HAPRAK...PAKATAN HAPRAK akan kata BETUL dan bermatian mempertahankannya walaupun sebenarnya itu SALAH...
UMNO parti 'gentlemen'....yang bersalah adalah AHLI UMNO dan bukannya PARTI UMNO...!!!
SHARIZAT HARUS MELETAK JAWATAN...usah gusar.... ramai lagi PEMIMPIN yang bule MENGGALAS tangungjawab yang akan dia TINGGALKAN...Begitular UNIKNYA parti KERAMAT ini....


 
psstt... kepada PEMIMPIN2 di Bahagian Alor Gajah.....SENDIRI MAU INGAT ARRR....!!!! so aku ulang sekali lagi....
PEMIMPIN DATANG DAN PERGI TETAPI PERJUANGAN MURNI UMNO HARUSLAH DITERUSKAN...!!!
.... ramai lagi PEMIMPIN yang bule MENGGALAS tangungjawab yang akan korang TINGGALKAN...kalu korang buat 'TAIK'..
Begitular UNIKNYA parti KERAMAT ini...

Sabtu, 4 Februari 2012

PETANDA PAS AKAN BERKUBUR...!!!

- dipetik drp komen Rakyat Tanpa Nama dalam sebuah blog Pro Pakatan Haprak
As'kum...
Tanda tanda akhir PAS sedang dalam perjalanan menuju kehancuran...Sudah tentu kesan dan akibat dari SALAHGUNA Agama Islam sebagai ALAT BERPOLITIK...ibarat seperti DADAH...penyalahgunaan dadah yang boleh MEMBUNUH diri sendiri dan MEROSAKAN masyarakat. Padahal ujudnya DADAH untuk KEPENTINGAN kesihatan dan perubatan.

 BEGITU JUGA ISLAM...
Islam DITURUNKAN bagi MENYATUKAN UMMAH..PAS bertindak SEBALIKNYA...MENGGUNAKAN Islam bagi MEMECAHBELAHKAN Ummah...

Sekarang ini PAS sedang 'BUNUH DIRI SENDIRI"...mungkin sedang menerima KIFARAH perlahan lahan...Banyak tanda tanda awal yang nyata berlaku telah berlaku dalam PAS tetapi TIDAK DISEDARI orang fanatik PAS. Ingatkah semua bagaimana pemimpin PAS pernah menyeru ahlinya buat SOLAT HAJAT supaya Tuhan turunkan BALA (dengan kata lain bagi mati cepat) kepada pemimpin UMNO...??? sehingga ada yang menganjurkan solat hajat tersebut secara BESAR BESARAN...HAKIKATNYA bukan Pemimpin UMNO yang MATI...sebaliknya Presiden PAS yang MATI dulu...Presiden UMNO sihat je...ITULAH JANJI ALLAH...perkara yang TAK BETUL akan BERBALIK pada mereka...pemimpin mereka yang kena tanggung, Allah bukan suka suka nak CABUT NYAWA Presiden PAS yang tengah SIHAT WALAFIAT tu...ada sebab..MEMBERI INGATAN...

Belum lagi cerita Pemimpin PAS yang buat FITNAH MATI setelah menabur fitnah Perdana Menteri tonton VIDEO LUCAH dengan cucu...Nik Aziz tak berani hadir takut pemberita tanya...orang PAS mungkin perlu SUARA DARI LANGIT bergema baru mereka TAKUT atau AKUR...

Pada saya PARASIT yang disebutkan Dr Hasan ialah PUAK ANWAR. PAS sebenarnya MILIK ANWAR. Ni Aziz dan Hj Hadi hanya BONEKA...sebab mereka ada pengaruh tersendiri...tetapi mereka ibarat LEMBU DICUCUK HIDUNG.

Kepada Dr Hasan...SYABAS diucapkan...apa yang berlaku adalah sebab Allah saw TIDAK MAHU anda bersama sama orang yang SESAT. Pada saya anda sepatutnya SEDAR setelah Anwar PERGUNAKAN anda dan sahabat anda Ismail Kamus dan Harun Din SEJAK DULU lagi... Masa MASIH ADA untuk anda MENEBUS kembali kesilapan anda...

saya sambung lagi InsyaAllah...


psstt....jadi aku cadangkan PAS tukar LAMBANG parti mereka seperti diatas pada PRU13 nanti...kena guna 'tengkorak' plak sebab PAS akan BERKUBUR sekiranya mereka BERTERUSAN begini....he2